• Kurssit

    Kurssikuvaukset ja ilmoittautumisohjeet löydät, kun selaat alemmaksi.

    Kurssikalenterimme päivittyy sitä mukaan, kun uusia kurssiajankohtia lyödään lukkoon.

    Panostamme tällä hetkellä erityisesti tilaus- ja yrityskursseihin eli jos sinulla on porukka/ryhmä/seura/oma sali ja olisitte kiinnostuneita jostain kurssistamme/kursseistamme, niin ole yhteydessä: milla(at)voimavahtila.fi / 040 577 4455. Räätälöidään juuri teille sopiva kurssikokonaisuus! Kurssipaikkana voi toimia yhteistyösalimme Helsingin Vallilassa tai joku muu erikseen sovittava/toiveidenne mukainen paikka.

    Lisätietoa Voima-Vahtilan yrityskursseista löydät täältä.

    Toimimme pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla, mutta teemme kurssivierailuja kaikkialle Suomeen.
    _________________________________________________________________

    TULEVAT KURSSIT (kaikille avoimet yksittäiset kurssit/kurssivierailut)

    Olemme parhaillaan kurssien osalta kesätauolla – tilaus- ja yrityskurssivarauksia otamme kuitenkin vastaan jatkuvasti!

    Kurssikuvaukset löydät tuosta alempaa. Voit osallistua yhdelle kurssille tai kahdelle peräkkäin (kurssipäivät on suunniteltu siten, että kurssit sopivat yhteen).

    Halutessasi voit myös hankkia kurssilahjakortin lahjaksi jollekulle läheisellesi tai ystävällesi – mainitse siinä tapauksessa asiasta sähköpostitse ilmoittautumisen yhteydessä.

    _________________________________________________________________
    ILMOITTAUTUMINEN KURSSEILLE

    Kursseille ilmoittautuminen tapahtuu sähköpostitse osoitteeseen milla(at)voimavahtila.fi (vastausaika 1-3 arkipäivää, saat vastausviestissä ilmoittautumisen vahvistuksen + maksuohjeet).

    Ilmoita mailissa koko nimesi ja puhelinnumerosi sekä kurssi, jolle haluat osallistua (kurssin nimi ja päivämäärä). Kurssin maksu hoidetaan tilisiirtona (ohjeet saat sähköpostitse).

    Huom! Viime hetken ilmoittautumiset numeroon +358 40 577 4455. Lisäksi, jos et saa vastausta sähköpostiisi kolmen arkipäivän kuluessa, niin tarkistathan myös roskapostikansiosi (mm. hotmailin ja gmailin roskapostisuodattimet ovat vähän liiankin tehokkaita) tai ole yhteydessä puhelimitse/tekstiviestillä.

    Mikäli et pääsekään osallistumaan kurssille, ilmoitathan välittömästi! Ilmoittautuminen on sitova, ja kurssimaksu tulee hoitaa ilmoittautumisen yhteydessä (lääkärintodistusta vastaan/vakavissa sairastumistapauksissa peruutus onnistuu toki tai voimme sopia korvaavasta kurssikerrasta).

    Huomioithan, että emme ole vakuuttaneet kursseille osallistujia, vaan tarkistathan, että omat vakuutuksesi (esim. tapaturma-) ovat kunnossa.

    Pidätämme oikeuden muutoksiin kurssiaikatauluissa sekä oikeuden perua kurssit, mikäli ilmoittautumisia tulee liian vähän (minimi 8 henkilöä).
    _________________________________________________________________

    Tuntiaikataulut on suunniteltu sillä ajatuksella, että voit halutessasi hyvin osallistua samana päivänä useammalle kurssille. Tunneilla ei ole nimittäin tarkoitus näännyttää osallistujia henkihieveriin, vaan opetella uusia liikkeitä puhtailla tekniikoilla ja keskittyä laatuun :)

    Kursseja voi myös tilata pidettäviksi eri puolilla Suomea – esimerkiksi yritykset, seurat, harjoittelusalit, CrossFit-salit tms. voivat tilata kursseja. Yhteydenotot: milla(at)voimavahtila.fi

    Kursseja on eritasoisia, mutta etenkin kurssit 1-3, 5, 7 ja 9 sopivat hyvin kaiken tasoisille liikkujille: Markku pystyy antamaan haastetta ja progressioita paljon treenanneille, mutta toisaalta kaikkia kehonpaino- ja rengasvoimaliikkeitä voi harjoitella myös helpotettuina versioina. Millan leuanvetokurssi taas soveltuu niin ikään jokaiselle.

    Olit siis minkä tahansa tasoinen liikkuja, niin tervetuloa mukaan – innostus on tärkeintä! Osallistumalla kursseillemme tuet vieläpä samalla yritystoimintaamme sekä yhtä maamme kovinta huippuvoimistelijaa :)

    Tässä vielä tarkemmat kurssikuvaukset:

    1. KEHONHALLINTA-/KEHONPAINOHARJOITTELUKURSSI

    • kurssilla opetellaan kehonhallintaa sekä telinevoimistelupohjaista perusvoimistelua
    • kurssi pohjautuu kehonpainoharjoitteluun, jossa hyödynnetään oman kehon painoa lihaskuntoharjoittelun vastuksena
    • omalla kehonpainolla treenaaminen on kokonaisvaltaista, monipuolista ja kehittää koko kropan kehonhallintaa ja koordinaatiota – tällainen perusvoimistelu onkin maailman paras pohja- tai oheislaji kaikenlaiselle liikunnalle ja eri urheilulajeille!
    • kurssi antaa siis hyvän pohjan kaikenlaiselle jatkoharjoittelulle, kuten myös tarjoamillemme rengasvoimakursseille ja toimii hyvänä oheisharjoitteluna eri lajeja harrastaville
    • kurssi sopii ihan kaikentasoisille liikunnasta innostuneille!
    • kehonhallinnan ja perusvoimistelun hiominen on suositeltavaa myös edistyneille treenaajille! (esim. huippuvoimistelijat, Markku mukaanlukien, käyttävät aamutreeninsä aina ”helppojen” peruskehonhallintaliikkeiden hiomiseen)
    • jos haluat treenata entistä tehokkaammin ja turvallisemmin, niin eikun mukaan kurssille vaan – kun oma kroppa on hallussa, niin treenikin puree ihan uudella tavalla
    • kesto 2 h
    • hinta 39 € (sis. 10 % alv)
    • max osallistujamäärä 20

    2. LIIKKUVUUS-, KEHONHUOLTO- JA VAMMOJENEHKÄISYKURSSI

    • kurssin pääteemana on turvallinen harjoittelu
    • vammojenehkäisy ja koko kropan liikkuvuuden lisääminen sekä kehonhuolto ovat kurssin pääaiheita, joita lähestytään huippu-urheilijan kokemuksella – jottei muiden urheilijoiden ja liikkujien tarvitse oppia kaikkea aiheisiin liittyvää kantapään kautta :)
    • kurssilla käydään läpi laaja skaala erilaisia hyviä koko kehon lämmittely- ja huoltoliikkeitä, joita on helppo sitten hyödyntää osana omaa harjoittelua
    • kurssilla puhutaan myös esimerkiksi vammojen riskitekijöistä, vammojen ennaltaehkäisystä, niveliä tukevista tekijöistä (liikkuvuus, voima, kontrolli liikkeissä) sekä oman kehon kuuntelemisen tärkeydestä
    • kesto 2,5 h
    • hinta 49 € (sis. 10 % alv)
    • max osallistujamäärä 20
    • aiheeseen liittyvät artikkelimme:
      Kroppa on vain niin vahva kuin sen heikoin lenkki
      Lapatuki – ryhtiä ja voimaa niin arkeesi kuin treeniisi
      Älä anna olkapään olla heikoin lenkkisi

    3. RENGASVOIMAKURSSI I (peruskurssi)

    • kurssilla opetellaan laaja skaala erilaisia rengasliikkeitä, joiden avulla on mahdollista harjoittaa monipuolisesti koko yläkroppaa
    • kurssilla keskitytään etenkin oikeiden suoritustekniikoiden opetteluun, ja kurssi antaa hyvän pohjan osallistua Markun muillekin rengaskursseille
    • opit uusia liikkeitä, joiden avulla saat annettua lihaksillesi ihan uudenlaisia ärsykkeitä verrattuna esimerkiksi perus kuntosaliharjoitteluun
    • kurssi soveltuu niin aloittelijoille kuin kokeneillekin treenaajille: Markku tarjoaa kaikista liikkeistä aina useita eritasoisia variaatioita & progressioita, joita pystyy hyödyntämään oman tason ja kehittymisen mukaan
    • tunnin lopussa käydään läpi renkaiden käyttöä yläkropan venyttelyssä ja puhutaan vammojen ennaltaehkäisystä (erityisesti olkapäävammojen)
    • suorituspuhtaus ja vammojenehkäisynäkökulma ovat vahvasti läsnä Markun kaikilla rengaskursseilla!
    • myös rengasvoimakurssit sopivat hyvin oheisharjoitteluksi eri urheilulajeille ja tarjoaa esimerkiksi uudenlaista näkökulmaa voimaharjoitteluun
    • kurssin kesto 2,5 h
    • hinta 49 € (sis. 10 % alv)
    • max osallistujamäärä 20
    • aiheeseen liittyvät artikkelimme:
      Miksi tarttua voimistelurenkaisiin – 8-kertainen & hallitseva Suomen mestari kertoo
      Voimistelurenkaat – jumppaa jokaiselle!
      Ei väliä, paljonko nousee penkistä – vaan mitenkä selviät rengasleikistä (sis. paljon kurssikuvia)

    4. RENGASVOIMAKURSSI II (rengastreeniohjelma, kurssi suunnitteilla)

    • kurssi niille, jotka ovat jo osallistuneet rengasvoimakurssi I:lle
    • kurssilla käydään läpi renkailla tehtävä treeniohjelma ja sen sisältämät liikkeet (I osa)
    • lopuksi treenataan yhdessä aikaa vastaan ensin harjoiteltu treeniohjelma (II osa)
    • kurssilaiset saavat kurssin päätteeksi paperilla treeniohjelman ohjeet + ohjeet videomuodossa
    • kesto 1 h (I osa) + 45 min (II osa) eli yhteensä noin 2 h
    • hinta 69 € (sis. 10 % alv)
    • max osallistujamäärä 16

    5. VOIMA-VAHTILA DREAM RINGS -KURSSI

    • haaveiletko esimerkiksi sellaisista rengasvoimaliikkeistä kuin tiukka leuanveto, dippi, muscle up, etu- ja takavaaka – tai jopa ristiriipunta ja nojavaaka eli planche? Tai etsitkö ehkä vain uutta hauskaa tapaa treenata yläkroppaa? Tervetuloa Dream Rings -kurssille!
    • Voima-Vahtila Dream Rings -kurssilla käytetään oman kehonpainon puolittavia renkaita, ns. 50-50 –renkaita, jotka ovat telinevoimistelijoiden käyttämä harjoitteluväline
    • kurssin oheisharjoitteissa paneudutaan kehonhallinnan kehittämiseen, sillä sitä renkailla temppuilemiseen tarvitaan
    • Dream Rings -kurssilla riittää haasteita ja onnistumisen elämyksiä kaiken tasoisille – kurssi ei siis edellytä aiempaa kokemusta rengasvoimaharjoittelusta
    • kesto 2,5 h
    • hinta 59 € (sis. 10 % alv)
    • max osallistujamäärä 16
    • lisätietoa kurssista löydät täältä
    • meillä on myös myynnissä Dream Rings -settejä – tuotekuvauksen ja tilausohjeet löydät täältä

    6. MUSCLE UP -TEKNIIKKAKURSSI

    • kurssilla syvennytään erityisesti muscle upin tekniikkaan
    • opit harjoittelemaan muscle upia mahdollisimman taloudellisella liikeradalla strictinä
    • kun opit tekemään liikkeen tiukkana oikealla liikeradalla/tekniikalla, niin myös sen suorittaminen vauhdilla onnistuu paremmin
    • kurssilla opetellaan myös oikeaa ”vauhtitekniikkaa” eli sitä, miten muscle upin voi tehdä mahdollisimman taloudellisesti ja hyvällä tekniikalla vauhdin kanssa
    • käytössä on apuvälineinä mm. vastuskuminauhoja sekä Voima-Vahtilan Dream Ringsit
    • Dream Ringsit ovat kehonpainon puolittava rengas-taljasysteemi, jonka avulla muscle upia pystyy harjoittelemaan ihan käytännössä strictinä oikealla tekniikalla
    • sinun ei tarvitse saada vielä muscle upia, jotta voit osallistua kurssille, vaan kurssilla nimenomaan opetellaan harjoittelemaan sitä oikein!
    • kesto 2,5 h
    • kurssin hinta: 49 € (sis. 10 % alv)
    • max osallistujamäärä 20
    • aiheeseen liittyvät artikkelimme:
      Mikä ihmeen muscle up ja miten sitä treenataan?
      Muscle upin treenaaminen Dream Ringseillä

    7. RENGASVOIMAJATKOKURSSI (järjestetään kysynnän mukaan)

    • edistyneemmille treenaajille (jotka ovat jo osallistuneet muille rengasvoimakursseille)
    • harjoitellaan progressioita vaikeampien rengasvoimaliikkeiden harjoitteluun
    • jos haaveenasi on esim. ristiriipunta tai planche eli nojavaaka tms. niin tämä on oikea kurssi sinulle ;)
    • Dream Ringsit käytettävissä
    • kesto 2,5 h
    • hinta 69 € (sis. 10 % alv)
    • max osallistujamäärä 12

    8. PARITREENIKURSSI

    • parin kanssa tehtäviä kehonpainoharjoittelu- ja voimaliikkeitä, joissa kaveri toimii apuna – joko keventää kaverin liikkeitä tai toimii lisäpainona
    • venyttely yhdessä
    • helppoa pariakrobatiaa
    • kurssin pointtina on yhdessä parin/kaverin/kumppanin kanssa harjoittelu hauskalla ja molempia osapuolia sopivasti haastavalla tavalla
    • voit ilmoittautua yhdessä parin kanssa tai yksin, jolloin ”paritamme” sinut kurssilla
    • ohjaajana Markun lisäksi Milla
    • kesto 2 h
    • hinta 45 € (sis. 10 % alv)
    • max osallistujamäärä 20

    9. MILLAN LEUANVETOKURSSI

    • Miten opin sen elämäni ensimmäisen leuanvedon?
    • Mikä on harjoittelun kannalta optimaalisin/turvallisin tekniikka?
    • Miten kehittyä leuanvedossa pidemmälle, jos jo saan vedettyä leukoja?
    • Leuanvedon eri progressiot, tyylit, otteet ja variaatiot, kuten:
      – otteet ja oteleveydet
      – avustettu leuanveto
      – negatiivinen leuanveto
      – isometrinen leuanveto
      – lisäpainoleuanveto
      – nopeusleuanveto
      – leuanveto renkailla
    • Leuanvetoharjoittelu Dream Ringseillä
    • Miten paljon, usein ja millaisilla sarjoilla/toistomäärillä leuanvetoa kannattaa harjoitella?
    • Miten jatkaa, kun kehitys junnaa paikallaan?
    • Miten valmistautua leuanvetotreeniin eli miten alkulämmitellä (etenkin olkapäät)?
    • Miten oppia aktivoimaan lavan seudun lihakset ja mikä on ns. lapatuki?
    • Miten lämmitellä/pitää huolta kropastaan (etenkin olkapäät), jotta leuanvetoharjoittelu olisi turvallista?
    • kurssin kesto 2,5 h
    • hinta 49 € (sis. 10 % alv)
    • max osallistujamäärä 20
    • Löydät lisätietoa kurssista + ohjaajasta tämän linkin takaa sekä perusteluja sille, miksi naistenkin kannattaa treenata leuanvetoa/tehdä voimaharjoittelua :)

    _________________________________________________________________

    OHJAAJASTA (kurssit 1-8)

    Markku Vahtila, 27, on huippu-urheilija, urheiluhieroja ja tuleva fysioterapeutti. Hänellä on takanaan liki 20 vuoden ura telinevoimistelijana. Hän kuuluu miesten maajoukkueeseen ja kilpailee sekä treenaa parhaillaan uransa huipulla. Hänellä on plakkarissaan renkailla 9 Suomen mestaruutta sekä useita muita miesten SM-mitaleita hevoselta ja nojapuilta, kuten myös arvokisakokemusta EM- ja MM-tasoa myöten.

    Valmentajana Markku haluaa keskittyä ennen kaikkea oikeanlaisen suoritustekniikan vaalimiseen sekä turvalliseen harjoitteluun, johon sisältyy muun muassa vammojen ehkäisyn näkökulma. Hän haluaa innostaa kaiken tasoisia liikkujia voimistelua sekä kehonpaino- ja voimaharjoittelua hyödyntävän treenaamisen pariin. Tämän tyyppisessä harjoittelussa oman kehon hallinta ja tuntemus sekä omien taitojen, voiman ja suorituskyvyn lisääminen korostuvat – unohtamatta myös liikkuvuutta, joka on erityisen tärkeä ominaisuus niin voimantuoton kuin turvallisen harjoittelun kannalta.

    Tervetuloa mukaan kursseille!

    Tsekkaa Voima-Vahtilan treenivideot, jos jäit vielä kaipaamaan kipinää kursseille osallistumiseksi tai jos haluat kohottaa treenimotivaatiotasi – tai muuten vaan katsella siistejä juttuja :)

    Kurssilaisten fiiliksiä Markun rengasvoima I -kurssilta:

    ”Kurssista oli paljon hyötyä niin tekniikoihin kuin kehonhallintaan – sain uutta kontrollia ihan perusliikkeisiinkin.”

    ”Hyviä vinkkejä, miten saada uusia lihaksia käyttöön.”

    ”Tunnit olivat juuri sopivan rankkoja: tunsi, että oli tehnyt jotain, mutta kaiken pystyi kuitenkin suorittamaan.”

    ”Opin uusia tekniikoita, ja rengasvoimailu auttaa aktivoimaan uusia lihaksia.”

    ”Oli tosi siistiä päästä testaamaan nojavaakaa!”

    ”Hyviä lämmittely- ja venyttelyvinkkejä.”

    ”Kurssilla opeteltiin ottamaan koko liikerata käyttöön eri liikkeissä.”

    ”Ihan uudenlaista tuntumaa renkaisiin, perusliikkeisiin ja oman kehon hallintaan!”

    Eikun mukaan vaan liputtamaan terveen ja vahvan kropan puolesta!

    Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

    *

    *

    Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>